11/11/07

Αγαπη μου τα καναμε σαλατα !


Η σαλατα ειναι το πιο ομορφο οπτικα, το πιο χρωματιστο, το πιο υγειινο πιατο που βαζουμε στο τραπεζι μας. Χαζευοντας σημερα σε κατι παλια αρχεια, ανακαλυψα παλιες φωτογραφιες απο σαλατες και σκεφτηκα να τις μεταφερω εδω σε ενα ποστ. Μερικες απο αυτες ειναι τωρα εκτος εποχης. Δε πειραζει ομως ..αν και προτιμω να φιαχνω σαλατες εποχης, μερικες μπορουμε να τις φιαξουμε ολο το χρονο.


Η πρωτη ειναι παραλλαγη της κλασσικης ιταλικης, Insalata Caprese. Τα τοματακια τα κοβουμε σε κυβους οπως και τη φρεσκια μοτσαρελλα. Λιγος βασιλικος, και το ουμφ το δικο μου.. μερικες θρουμπες που μου αρεσουν τρελλα με την μοτσαρελλα. Ενα κλωναρακι βασιλικο και ναμαστε..



Η επομενη φωτογραφια ειναι μια πρασινη σαλατα αναμικτη και ιμπρεσσιονιστικη απο την πιατελλα της κουμπαρας μου.


Εδω εχουμε τη σαλατα του καισαρα, που συνοδευε ενα καταπληκτικο fish and chips σε μια μπυραρια στη Βαλτιμορη.


Να και μια καταπληκτικη σαλατα που εφαγα στο σπιτι του καλου φιλου μου μου και συναδελφου Νικιτα. Εδω προσπαθω να τη φιαξω μονη μου. Κοκκινα βρασμενα φασολακια, βρασμενα ρεβυθια, κοκκινο κρεμμυδι και κιτρινη πιπερια.


Ψιλοκοβουμε ενα μεγαλο ματσακι μαιντανο και περιχυνουμε με αγνο παρθενο ελαιολαδο και μπολικο λαιμ. Τωρα μπορει να θεωρηθω προδοτρια αλλα σε αυτη τη σαλατα προτιμω αγγουρελαιο νοτιας Ισπανιας που εχει εντονη φρουτωδη γευση. Σχεδον φαγητο απο μονη της αυτη η σαλατα ειναι καταπληκτικη για τη σαρακοστη.



Να και η κλασσικη αγγουροντοματα με μπολικες ελιες και καπαρες. Ετσι απλα με λαδοξυδο.


Εδω εφιαξα μια σαλατα με ροκα, κουκουναρια, και ξερα συκα και ξανθες σταφιδες που τα ειχα ψιλοκοψει και τα αφησα ενα βραδυ να πιουν ενα τρελλο μπραντυ. Μπαλσαμικο με ρεγουλα για να μη μας χαλασει τις αλλες γευσεις.


Παμε τωρα Κρητη να δουμε μια σαλατα με σταμναγκαθι και φρεσκα κουκια. Την φαγαμε στην ταβερνα του Αποστολη κοντα στα χαμαμ.


Και Η ΣΑΛΑΤΑ! Ο πεντανοστιμος κρητικος ντακος που τρωγεται μονο με ντοματες απο μποστανια και κρητικη μυζηθρα. Κι επειδη εδω δεν βρισκω κρητικη μυζηθρα, πηγαινω στα Χανια.. ε τεχνας κατεργαζομαι.. Καλη ορεξη!!


2 comments:

Anonymous said...

Σλουρπ, γιαμ, να είχα μια σαλατίτσα τώρα..

δεσποιναριον said...

Αχ κι εγω να ημουνα στην Ελλαδιτσα που ειναι πιο νοστιμες οι σαλατιτσες.. καλως ορισες στο τραπεζι μου.