3/2/08

Και αλλα Κυριακατικα μαγειρεματα.






Φιαξαμε scones που μ' αρεσουν γιατι ειναι σχεδον αγλυκα. Τα συνοδευουμε με μαρμελαδα απο σαγκουινια πορτοκαλια Σεβιλλης.




Φιαχνουμε και αρνακι ψητο στο φουρνο, κατ' εξοχην Κυριακατικο φαγητο. Το τρυφερο μπουτακι το μαριναρουμε απο βραδις σε κοκκινο κρασι με πιπερι. Πριν ψηθει, μαζι με λιγη απο τη μαριναδα, του προσθετουμε αλατι, κι αλλο πιπερι, μερικες σκελιδες σκορδο, μισο φλυτζανι ελαιολαδο και δυο κλωναρακια δεντρολιβανο. Πατατες θα φιαξω ξεχωριστα λιγο πριν το φαμε. Το ψηνω σε μετριο προς δυνατο φουρνο για 3/4 με μια ωρα. Τρυπηστε το για να δειτε αν εχει γινει. Εμεις το τρωμε λιγο σενιαν.



Φιαχνω και πιπεριες ξυδατες για την Καθαρη Δευτερα. Διαλεγω κοκκινες γλυκειες πιπεριες. Τις τρυπαω και τις βαζω στο γκριλλ μερικα λεπτα απο καθε πλευρα μεχρι να μαυρισει λιγο το φλουδι.
Οταν κρυωσουν βγαζω ευκολα το φλουδι τις κοβω λωριδες και τις βαζω σε γυαλινο δοχειο με ελαιολαδο, αλατι, ριγανη, ψιλοκομμενο σκορδακι και μπολικο ξυδι κοκκινο. Μη μου βαλετε μπαλσαμικο και μου χαλασετε τις ισορροπιες. Σκεπαζω τη γυαλα και την βαζω στο ψυγειο. Σε μια βδομαδα οι πιπεριες μου θα ειναι ενας απιθανος μεζες.


Αγορασα κελυφη και κονσερβες γαλλικες με τα σαλιγκαρια. Μελεταω μια σαλιγκαροκατασταση για την αλλη Δευτερα. Λεω να τα κανω γιαχνι μεζεδακι. Το σκεφτομαι και νοερα ψαχνω για μια μπαγκετουλα για παπαρες.

Καλη βδομαδα.

15 comments:

Anonymous said...

ΚΑλημέρα. Αν δεν βαριέστε, μπορείτε να αναρτήσετε μια συνταγή για τα scones? Τι θα με συμβουλεύατε ως προς τη διαδικασία του ψησίματος (καταστροφική μέχρι στιγμής για μένα). :-)))

δεσποιναριον said...

Αχ καλη μου φλο. Αν τα ειχα φιαξει απο συνταγη θα στην εγραφα αμεσως, αλλα ειναι απο ετοιμο μιγμα οπου προσθετω το γαλα και το λαδι. Μπορω να σου πω ποιο ειναι αν θες. Δε ξερω κιολας αν εισαι εδω η στην Ελλαδα. Δε μου ειπες γιατι καταστροφικη η διαδικασια του ψησιματος ομως.
Μηπως σου καιγονται απο κατω;
Σου υποσχομαι ομως να σου βρω μια ωραια συνταγη γιατι ξερω τον καταλληλο ανθρωπο.
Γραφε μου στον ενικο καλη μου, μπορει να ειμαι μεγαλη αλλα θα αισθανομαι πιο ανετα.

zero said...

Αχ! ολα αυτα ειναι φανταστικα.
Ρε Δεσποιναριον ...μαγειρευεις πολυ καλα, το ξερεις?
Δηλαδη μιλαμε, πεινασα τωρα...
Ενα καλο κρασι μας λειπει...

Anonymous said...

ΟΚ! Λοιπόν, έχω καλές συνταγές για scones (αλμυρά & γλυκά), αλλά, όπως το είπες, μου καίγονται από κάτω ή παραψήνονται ή τα βγάζω νωρίτερα από φόβο μήν καούν και έτσι είναι άψητα από μέσα...Δεν τα βάφω μαύρα γιατί στον φούρνο δεν είμαι ατσίδας, αλλά με τις κατάλληλες συμβουλές ίσως καταφέρω να έχω καλύτερα αποτελέσματα. Σ' ευχαριστώ πολύ (μην νομίζεις, δεν είμαι και τόσο μικρή..., όπως εσύ δεν είσαι και τόσο μεγάλη...-))

δεσποιναριον said...

@zero. Και που να τα δοκιμασεις κιολας!!! χα χα ..
Ε με πιανει ποτε ποτε και μπαινω στην κουζινα και κενταω, ευτυχως οχι καθε μερα γιατι τοτε θα ημασταν αλλοι τοσοι .

δεσποιναριον said...

@Φλο

Δοκιμασε Φλο μου αν χρησιμοποιεις αντικολλητικο σκουρο ταψι να το αλλαξεις νε ενα αλουμινενιο και να χρησιμοποιησεις λαδοχαρτο απο κατω. Αν αυτο δεν ειναι το προβλημα δοκιμασε να ανεβασεις τη σχαρα στο φουρνο μια θεση πιο ψηλα. Μερικες φορες ειναι κοντα στη φωτια και καιγονται.
Το δε αντικολλητικο αντανακλα περισσοτερο και τα καιει. Δεν ειμαι και ειδικη σ' αυτα αλλα καπου το δοαβασα κι εγω.

zero said...

Πραγματι τα καταφερνεις πολυ καλα στην κουζινα.
Γραφεις παιδι μου, γραφεις.
Φανταζομαι τον Ερρικο να τρωει με δεκα μασελες.

δεσποιναριον said...

Χα χα βρε ζερο. Ε ενταξει μας αρεσει αλλα δε το παρακανουμε κιολας.

kiki said...

Αχ, κι εγώ για τα σκονάκια μπήκα να ρωτήσω αλλά έπεσα σε μίγμα ε;
Για μπαγκετούλα σου προτείνω αυτή. Είμαι σίγουρη οτι θα σου αρέσει!

δεσποιναριον said...

Αχ ονειρομαγειρεματα, μπηκες και βρηκες μια τεμπελα να ανακατευει ετοιματζιδικα. Καλα η μπαγκετα σου .. ετσι μουρχεται να δαγκωσω το μονιτορ.

Anonymous said...

mille merci

zero said...

Ακομα το ιδιο φαγητο εχουμε?
Ρε τι γινεται ...παει χαλασε το service...

δεσποιναριον said...

Σορυ ζερο μου τοχα ριξει στον υπνο :(

zero said...

Αα... οκ, το παιρνω πισω για το service.
Χρειαζεται και ξεκουραση η σερβιτορα.
χαχαχα

δεσποιναριον said...

Τωρα πια θαρθω να σερβιρω την Καθαρη Δευτερα τιποτα σαρακοστιανα... Α! κατσε θα φερω ενα μεζε ετσι για να σας καλοπιασω!