1/20/08

Γιγαντες και κεφτεδακια



Τη συνταγη για τους γιγαντες τη βρηκα σε μια δημοσιευση στα ΝΕΑ (Λεξικο της Ελληνικης Κουζινας) και μου φανηκε ενδιαφερουσα. Μαζι εφιαξα κεφτεδακια, για να συνοδευσω τα φασολια και για να τσιμπησω κι εγω κατι που ειμαι αντιφασολικη. Οσοι το εφαγαν ομως το ευχαριστηθηκαν πολυ και μαλιστα τους εδωσα μαζι και ταπερακι γιατι το φαγητο ηταν μπολικο. Οι φασολοφαγοι ηπιαν ρετσινα κι εγω ο αντιρρησιας ηπια ενα ιταλικο chardonnay. Αν σας αρεσουν οι γιγαντες να μια παραλλαγη λοιπον.





ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΣΤΟ ΦΟΥΡΝΟ ΜΕ ΣΠΑΝΑΚΙ ΚΑΙ ΦΕΤΑ
250 γρ. φασολια γιγαντες (μουσκεμενοι αποβραδις)
1 κιλο σπανακι πλυμενο καλα και κομμενο.
Αλατι
1 1/2 φλυτζανι αγνο παρθενο ελαιολαδο
2 μεγαλα κρεμμυδια χοντροκομμενα η 2 φλυτζανια φρεσκα κρεμμυδακια χοντροκομμενα.
(εβαλα τα φρεσκα)
1 μεγαλο πρασσο καλα πλυμενο και χοντροκομμενο
1/2 φλυτζανι ανηθο ψιλοκομμενο
1/2 φλυτζανι μαιντανο ψιλοκομμενο
1 1/2 φλυτζανι φετα σε τρμματα
2 φλυτζανια τοματα ψιλοκομμενη
Φρεσκοτριμμενο πιπερι
1/3 φλυτζανι μπαγιατικο ψωμι σε τριμματα.

Στραγγιζουμε τα μουλιασμενα φασολια και τα βαζουμε σε μια μεγαλη κατσαρολα με αρκετο κρυο νερο. Οταν παρουν βραση χαμηλωνουμε τη φωτια και και σιγοβραζουμε τους γιγαντες για 1-1 1/2 ωρα η μεχρι να μαλακωσουν αρκετα χωρις ομως να ειναι τελειως μαγειρεμενοι.

Βαζουμε το σπανακι σε ενα σουρωτηρι και το αλατιζουμε λιγο. Τριβουμε και το πιεαζουμε με την παλαμη μας για 10 λεπτα για να αποβαλει τα επι πλεον υγρα. Βαζουμε ενα πιατο απο πανω για στραγγιξει περιπου μια ωρα.

Σε ενα μετριο τηγανι ζεσταινουμε 4 κουταλιες της σουπας ελαιολαδο σε μετρια φωτια και σωταρουμε τα κρεμμυδια και τα πρασσα μεχρι να μαλακωσουν.

Προθερμαινουμε το φουρνο στους 190 βαθμους.

Αναμειγνυουμε το στραγγισμενο σπανακι με τα κρεμμυδια και το πρασσο, τα μυρωδικα και 1 φλυτζανι τριμμενη φετα. Σουρωνουμε τα φασολια κρατωντας τον καυτο ζωμο και τα προσθετουμε στα χορταρικα μαζι με τις τοματες. Αλατωπιπερωνουμε.

Τα βαζουμε σε ενα ταψι και προσθετουμε 1/2 φλυτζανι λαδι και 2 φλυτζανια απο τον καυτο ζωμο. Ριχνουμε και την υπολοιπη φετα και τελευταια τα τριμματα του ψωμιου. Ραντιζουμε την επιφανεια με το υπολοιπο ελειολαδο.

Ψηνουμε σκεπασμενο με αλουμινοχαρτο μεχρι να χυλωσουν τα φασολια (χωρις να διαλυθουν) περιπου 1-1 1/2 ωρα. Κατα τη διαρκεια του ψησηματος προσθετουμε κι αλλο ζωμο αν χρειαζεται για να μη στεγνωσει.

Οπως ελεγαν και τα παιδια μου μικρακια Beans beans good for your heart .. you know the rest.

Τα κεφτεδακια τα φιαχνω με τρια δυο κιμα, μοσχαρισιο και χοιρινο, μουλιασμενο ξερο ψωμι μπολικο κρεμμυδι πολτοποιημενο και μπολικο μαιντανο. Λιγη ριγανη και αλατοπιπερο. Πριν τα τηγανισω τα αλευρωνω ελαχιστα. Τα κεφτεδακια τρελλεινομαι να τα τρωω μολις βγουν απο το τηγανι. Μια ζωη η μαμα με κυνηγαγε οταν ειχαμε κεφτεδακια γιατι τρυπωνα στην κουζινα και τα εκλεβα καυτα καυτα. Χτες ομως μου εκλεψα μονο ενα. Τα υπολοιπα εφτασαν στο τραπεζι.

Τσιν τσιν νταρλινγκς!

5 comments:

luna said...

Ετσι που το διαβασα μου μου εκανε οτι θα ναι καλο. Θα το δοκιμασω και θα πω τις εντυπωσεις μου.
Αν δεν κανω λαθος ειδα κατι παρομοιο στην τηλ. με μοσχαρισιο κρεας σε μεριδες και φασολια γιγαντες. Οτι το ειδα, το ειδα, μα πρεπει να το ψαξω(συστατικα) στο νετ.Και εκεινο μου εκανε καλο!( οπτικα)
την καλησπερα μου αν δεν κανω λαθος.......

δεσποιναριον said...

Βεβαιως την καλησπερα σου καλη μου λουνα και σε ευχαριστω για την επισκεψη. Οι παλιογιγαντες ομως παρ' ολο που ηταν ελληνικωτατοι και παρ' ολο που τους μουλιαζα με τις ωρες, λες και ειχανε κοκκαλα βρε παιδι μου. το φαγητο το σερβιρησα μια ωρα μετα απο την κανονισμενη, ψιλοκρυωσανε τα κεφτεδακια αλλα αυτα τα καταστροφικα δεν τα περιεγραψα στο ποστ για να κραταμε κι ενα επιπεδο τελοσπαντων :) Σε σενα ευχομαι καλη νυχτα μιας κι εκει ειναι περασμενα μεσανυχτα (συμπεραινω οτι μου γραφεις απο Ελλαδιτσα)

δεσποιναριον said...

ΑΑΑΑΑΑ οχι απο Γερμανια!!! Λουνα μου τωρα μολις πηγα στο λινκ σου. Την προηγουμενη φορα που εγραψες δεν ειχε λινκ. Θα σε προσθεσω στα λινκς ναρθω να χαζεψω.

Blue said...

Γίγαντες με σπανάκι μαζί, μου ακούγεται πολύ ... νόστιμο...
Θα το δοκιμάσω αν και ... με βλέπω να το τρωω μόνη μου... Τα καμάρια μου (όπως όλα τα παιδάκια αυτής της ηλικίας) βλέπουν σπανάκι και τρέχουν πανικόβλητα!

δεσποιναριον said...

χααα εγω δεν εχω προβλημε με το σπανακι αλλα με τα φασολια. Τα δικα μου απο μικρα ετρωγαν τη σπανακοπιττα σα τρελλα. Δοκιμασα ομως ενα φασολι ετσι για το ονορε!