1/19/08

Την ημερα που χιονισε φιαξαμε μυδια.



Αφηνω για λιγο τις απιστευτες γευσεις της Ελλαδας στις οποιες θα επανελθω συντομα. Εδω και καιρο με ειχε πιασει ορεξη να φιαξω μυδια. Ετσι προχτες που μας εκλεισε μεσα ο χιονιας, να τι εκανα!






Υλικα:
1 1/2 κιλο μυδια
1 μετριο κρεμμυδι
250 γραμ. αναμικτα μανιταρια (πορτομπελλο, πλευροτους, κριμινι)
1 φλυτζανι ασπρο κρασι
χυμο απο ενα λεμονι
μισο φλυτζανι creme fraiche


Ψιλοκοβω το κρεμμυδακι (τσοπ τσοπ ξερετε)
Το βαζω στην μυδοκατσαρολα με λιγο ελαιολαδο και το ξανθαινω για 10 λεπτα περιπου.
Εν τω μεταξυ πλενω και τριβω τα μυδια ωστε να καθαρισουν τα κελυφη, αν και στη συσκευασια ειναι ηδη αρκετα καθαρα.
Βαζω στην κατσαρολα τα μυδια, το κρασι και το χυμο του λεμονιου και αναβω τη φωτια δυνατα μεχρι να παρουν βραση.
Προσθετω τα μανιταρια και την κρεμα, σκεπαζω την κατσαρολα και τα αφηνω να σιγοβρασουν για 10 περιπου λεπτα, μεχρι να ανοιξουν ολα τα μυδια.
Σερβιρω με φρεσκια μπαγκεττα, γιατι το ζουμακι της σουπας ειναι θεικο.
Στο πλαι εφιαξα πατατακια φρουταλια στο φουρνο.
Βραζω πρωτα τις πατατες ενα τεταρτο, τις κοβω σε κυβακια και τις βαζω στο φουρνο με αρκετο ελαιολαδο και μπολικο αλατι για μιση ωρα περιπου, ανακατευοντας καθε τοσο.
Γινονται χρυσαφενιες και τραγανες περιπου σαν τηγανητες αλλα αποφευγω την τηγανιλα στο σπιτι. Οταν βγουν ριχνω απο πανω (ελαχιστη) ριγανη (που εχει μαζεψει και ξερανει η μαμα)

Καλες βουτιες!

4 comments:

zero said...

Τα μυδια ειναι ιδιαιτερη περιπτωση.
Μου αρεσουν μονο οπως τα φτιαχνουν στην Σαντορινη.
Μυδια σαγανακι.
Πω πω τι μου θυμησες τωρα...
Με τσακισες.

δεσποιναριον said...

Ειδες βρε ζερο μου πως δουλευουν οι συνειρμοι. Απο την εικονα στη γευση στην περισταση και τα λοιπα και τα λοιπα. Μια ζωη ο νους περιπλανιεται.

Vrakas Kostas said...

Τα σεβη μου σαν διαπειστευτηρια φερνω αγαπητον Δεσποιναριον!
Διαβαζω τα σχολια σας επι καθημερινης βασεως,κυριως στο μπλογκ της φιλης μας fevis!
Ζω και εγω "εξω "!Στην Γερμανια!
Σας βρισκω αυθεντικη και συναμα ουσιαστικη στην επικοινωνια σας!
Αυτος ο λογος και η ερασιτεχνικη μου αγαπη προς την μαγειρικην,με εξωθησαν να λαβω το θαρρος και να σας εναποθεσω την καλημερα μου!
Θα επανελθω εαν ...το εγκρινετε!

δεσποιναριον said...

Καλως ορισες αγαπητε Κωστα. Σε ευχαριστω που με επισκεφτηκες και που εγραψες τοσο κολακευτικα λογια.
Εχω μεινει τρια χρονια στο Μοναχο στην παραδοσιακη Βαυαρια και ξερω μερικα πραγματακια απο την Γερμανικη κουζινα.
Και φυσικα να ξαναρθεις, χαρα μου να επικοινωνω με ενδιαφεροντες ανθρωπους. :)