1/6/08

Η Σαλατα της Ελιζαμπεθ και το τελευταιο τραπεζι των Εορτων




Χτες το βραδυ ειχαμε το τελευταιο τραπεζι των εορτων. Εδω εκλεισε ο κυκλος Χολιντειζ 2007-2008 και απο δω και μπρος θα σκεφτομαστε οτι ερχεται η ανοιξη οπου ναναι και θα φαμε παλι φρεσκα πραγματα. Μεχρι τοτε ομως εχουμε να φαμε μερικα χειμωνιατικα λαχανα ακομα.
Βλεποντας τη φωτογραφια απανω θα σκεφτηκατε. Καλα βρε χαμενη ψωμι κι ελιες τους προσφερες εχθες? Μα φυσικα, και σας ερωτω. Υπαρχει τιποτα πιο γκουρμε απο μια καλη ελια Καλαμων και μια μπουκιτσα χωριατικο ψωμι? Αουτ το πατε εληας και ιν η ψυχατη λουστρινε ελιτσα!

Δεν τα καταφερα να βγαλω περισσοτερες φωτογραφιες γιατι με τους καλεσμενους μου χθες δεν εχω πολυ οικειοτητα αλλα θα σας πω τι σερβιρισα και επισης θα σας δωσω την συνταγη για την καβουροσαλατα της Ελιζαμπεθ που σας ειχα ταξει απο κει.


Για την καβουροσαλατα χρησιμοποιησα δυο καρδιες μαρουλιων. Τις κορυφες τις χρησιμοποιησα για να στρωσω τη σαλατιερα, και το υπολοιπο το εκοψα σε χοντροκομμενα κομματια για τη βαση της σαλατας. Χρειαστηκα επισης 2 λεμονια, 2 αβοκαντο, περιπου 300 γραμμαρια καβουροψυχα, 4 αυγα βρασμενα σφιχτα, 4 φρεσκα κρεμμυδακια ψιλοκομμενα και φυσικα το απαραιτητο κατα βουλησιν αλατι και πιπερι.




Καθαρισα τα αβοκαντο και τα εκοψα σε μικρες μπουκιτσες.


Εστιψα ενα λεμονι στο αβοκαντο για να μη μου μαυρισει και το ανακατεψα καλα.


Ανακατεψα ολα τα υλικα εκτος απο το μαρουλι σε μια κουπα και προσθεσα στο τελος και το καβουρι αφου το χωρισα σε μικροτερα κομματακια και το λεμονισα κι αυτο.


Στη σαλατιερα μου εστρωσα τα φυλλαρακια του μαρουλιου και στο κεντρο το χοντροκομενο υπολοιπο μαρουλι.


Τοποθετησα το μιγμα της σαλατας απανω στα μαρουλια.


Για το ντρεσινγκ, μεσα σε μια κουπα ανακατεψα 4 κουταλιες της σουπας γιαουρτι, 4 κουταλιες μαγιονεζα, ενα κουταλακι του γλυκου μουσταρδα, αλατι πιπερι και περιπου μισο λεμονι χυμο. Το μιγμα γινεται λιγο πηχτουλο γι αυτο ανακατευοντας το αραιωνω με λιγο γαλα μεχρι να φτασει στη ρευστοτητα που θελω. Ναι ναι γαλα και λεμονι, δε θα κοψει ανακατεμα θελει.


Εδω ειναι η σαλατα σερβιρισμενη και περιχυμενη με την σως που ειναι πολυ ελαφρια και δροσερη.


Εν τω μεταξυ για να ειμαι και ησυχη, παντα κοβω και μια σαλατιτσα σκετο μαρουλακι με λαδοξυδο γιατι υπαρχει και κοσμος που δε τρωει πολυπλοκα κατασκευασματα.



Αυτα λοιπον με τη σαλατα ηταν πολυ νοστιμη. εμεινε και λιγη για σημερα να την τσακισουμε το μεσημερι και το βραδυ τσαι και συμπαθεια. Αντε να αποτοξινωθουμε λιγο.

Ειχα φιαξει και λιγα κεφτεδακια, τυροπιττακια, για ορεκτικα μαζι με την καβουροσαλατα και για κυριως πιατο ειχα νουα μοσχαριου λεμονατο με μια σαλτσα αουτ οφ δις γουερλντ, και πατατες κυδωνατες με λεμονι και ριγανη.

Κοψαμε και πιττα, φαγαμε και τους τελευταιους κουραμπιεδες, και.. μισο λεπτο θα γυρισω, παω να ζυγιστω..

4 comments:

Blue said...

Δεσποινάκι μου όλα ωραία και καλά αλλά τη σάλτσα άουτ οφ δις γουόρλντ έπρεπε να δώσεις πρώτη... καθότι Έλληνες σε διαβάζουν και δεν υπάρχει Έλληνας που να μην τρελαίνεται για σαλτσούλα να βουτήξει το ψωμάκι πριν πέσει στο μεζέ... Θα κάνεις κι ένα ψυχικό να μου δώσεις κι εμένα μια καλή ιδέα, γιατί την Κυριακή έχω άλλο τραπέζι (το τελευταίο ελπίζω για αρκετό καιρό) κι έχω ξεμείνει πια από ιδέες!

δεσποιναριον said...

Βεβαιως γλυκεια μου, ειναι η κλασσικη σαλτσα του λεμονατου, αλλα θα τη γραψω αποψε. Θεωρω οτι αουτ οφ δις γουορλντ ειναι αυτα που εφιαχναν οι γιαγιαδες και οι μαμαδες μας και ειλικρινα δεν εχω βρει μια σαλτσα να ταιριαζει στο νουα πιο πολυ απο τη λεμονατη. Το εσπερας λοιπον (το δικο μας)

Anonymous said...

Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά! :-)

δεσποιναριον said...

Aστερακι φωτεινο! Καλη χρονια και σε σενα!