12/26/07

La tavola di Natale



Οι ιταλικοι τιτλοι με μαραναν, καλα θαταν ναξερα και καμια κουβεντα παραπανω Ιταλικα. Η γλωσσα αυτη με τρελλαινει και θαθελα να μαθω περισσοτερα, αλλα ειμαι οτι αρπαξει το αυτι μου. M'αρεσει επισης η προφορα των ιταλων οταν μιλανε αγγλικα. Η φιλη μου η Τσιντσια μου λεει οταν μιλαμε. "Despina you saide you like italian. Dide you lerne? " και το εξτρα " ε " το τραβαμεεεε... Χριστουγεννιατικο τραπεζι λοιπον οικογενειακα απλα στην κουζινα.



Εφιαξα ψαρι Αθηναικη για πρωτο πιατο. Εβρασα φιλετα μπακαλιαρου γιατι ηταν το πιο φρεσκο ψαρι που βρηκα στην αγορα. Μαγιονεζα εφιαξα μονη μου. Χτυπαω 2 κροκους αυγων με το χυμο απο εναμισυ λεμονι στο χερι με το συρμα. Προσθετω σιγα σιγα ελαιολαδο και αλατακι, και οταν το χερι βγει αχρηστο, η μαγιονεζα ειναι ετοιμη. Ζυμωνω το ψαχνο του ψαριου με τη μαγιονεζα κρατωντας περιπου το ενα τριτο για να καλυψω το ψαρι. Το φορμαρω σε σχημα ψαρουκλας και ψαχνω τα κιταπια μου να βρω πως να το στολισω. Βρισκω στο βιβλιο του Νικου Τσελεμεντε "Προσκληση σε Γευμα" μια ιδεα, οπου τα λεπια ειναι λεπτες φετουλες αγγουρι. Στρωνω λοιπον τα λεπια, βαζω κι ενα αυγουλακι με καπαρη για ματι, κοτσαρω και καπαρες και κοκκινες πιπεριες περιτεχνως κομμενες για πτερυγια και βγαινει το τερας της φωτογραφιας που ομως ειναι νοστιμωτατο. Κανονικα να παρετε ολοκληρο ψαρι, και να χρησιμοποιησετε το πραγματικο κεφαλι και την ουρα στη
συναρμολογηση.



Για κυριως πιατο ειχα αρνακι στο φουρνο με πατατες. Επειδη τρωμε γαλοπουλα στις ευχαριστιες -αρκετα προσφατα- προτιμω κατι αλλο πιο ελληνικο.



Ο αλλος ο ψαρακας απο κατω ειναι κεραμεικο απο τα αρμολια της Χιου οπου ντοπιοι τεχνιτες παιρνουν πηλο απο ασπρο χωμα και φιαχνουν τα πιο ομορφα πιατελακια και κουπες. Περιεχει ξυδατες πιπεριες που ψηθηκαν στο γκριλ. Ταιριαζουν απολυτα και με το ψαρι και με το αρνακι.



Και του χρονου μπαμπινι!

No comments: