2/24/08

Περιοδικα μαγειρικης



Επειδη τελευταια δεν εχω μαγειρεψει τιποτα ενδιαφερον (κατι κουνουπιδια μπαναλ και κατι πατατες γιαχνι) και τοχω ριξει πολυ εξω, ειπα σημερα να σας μιλησω για τα αγαπημενα μου περιοδικα μαγειρικης.


Πρωτο και καλυτερο το Gourmet. Εχω γραφτει συνδρομητρια εδω και παρα πολλα χρονια. Το Gourmet αρχισε να εκδιδεται περιπου το 1940 και εκτος απο το καλο φαγητο αναφερεται και σε ταξιδια και διαφορα θεμετα life style. Φυσικα παντα ανανεωνεται παντα και σε ντηζαιν και σε θεματα ακολουθωντας τα τελευταια τρεντς (πως ταπα ετσι αναμικτα παλι;)

Ναι αυτα στο εξωφυλλο ειναι προφιτερολ!!!


Συνεχιζω με το Bon Appetit που ειναι οπως και το Gourmet εκδοση της εταιρειας Conde Nast Publications Inc. Περιοριζεται ομως σε φαγητο και κρασι. Το Bon Appetit ερχεται σπιτι εδω και χρονια χωρις να το εχω παραγγειλει. Ουτε που καταλαβα πως, υποψιαζομαι οτι αφου γραφτηκα στο αλλο και πληρωνω συνδρομες τοσα χρονια σου λεει καλη αυτη στειλε της κι ενα δωρο. Εχει συχνα συνταγες απο γνωστα εστιατορια και σπεσιαλ τευχη οπου παρουσιαζει τα καλυτερα εστιατορια, τους καλυτερους σεφ και αφιερωματα για τις γιορτες.


To Cook's Illustrated ειναι εβδομαδιαια εκδοση ενος εξαιρετικου βοηθηματος μαγειρικης. Οι συνταγες δινονται με σχολαστικες λεπτομερειες κι εχουν δοκιμαστει πρωτα. Εκτος απο συνταγες η απλη και λιγοσελιδη αυτη εκδοση περιλαμβανει θεματα σχετικα με εξοπλισμο κουζινας, αγορες κλπ.
Αυτο παλι δεν το αγοραζω, αλλα επειδη μαλλον εχουν το ονομα μου απο αλλες συνδρομες μου το στελνουν μια φορα το μηνα μπας και με δελεασουν. Εγω δεν τσιμπαω κι αυτοι το στελνουν, παντως μ' αρεσει και τα τευχη που εχω τα απολαμβανω


Το Food & Wine ειναι παρομοιο με το Gourmet αλλα με μεγαλυτερη εμφαση στο παντρεμα φαγητου με το καταλληλο κρασι. Πολλες φορες παρουσιαζει θεματα σχετικα με την παραγωγη του κρασιου παρουσιαζοντας διαφορους οινοπαραγωγους. Το Food & Wine το επαιρνα για 2-3 χρονια αλλα τελικα επηξα στη χαρτουρα και ανακαλυψα οτι ειχε και δικη του ιστοσελιδα οπως αλλωστε ολα τα περιοδικα. Ετσι το σταματησα.

Παλιοτερα υπηρχε μια ωραιοτατη εκδοση εδω στην Αμερικη που λεγοτανε SPHERE. Αργοτερα εγινε Cuisine και καποτε σταματησε να βγαινει. Σημερα υπαρχει καποιο με το ιδιο ονομα αλλα καμμια σχεση με το οριτζιναλ.




Τελος να αναφερθω σε ενα ελληνικο περιοδικο που σταματησε να βγαινει. Η Γευση (4 εποχες) που εγινε μεταγενεστερα Γευση ζωης. Ηταν εποχιακη εκδοση, ενα καθε σεζον και του ρουφαγα αχορταγα. Νομιζω οτι υπαρχει ακομα η μηνιαια εκδοση αλλα δε με ενθουσιαζει. Μετα ηρθαν τα περιοδικα που γινονται σε διεθνη καλουπια αλλα ενω τα εχω δει δεν τα εχω μελετησει καλα.

Πολλα φιλια.

No comments: